Szukaj

wtorek, 30 września 2014

Zdrowy ketchup z cukinii

Przepis ten znalazłam w starej gazecie, ok. 2 lata temu, gdy pojechałam do babci na wieś. Zawsze uwielbiałam kupny ketchup i często go używałam. Niestety nie jest on zbyt zdrowy, do tego ma pełno konserwantów i puste kalorie. Ciężko jednak było odmówić sobie kanapki z żółtym serem i tym dodatkiem. Tym bardziej ucieszyłam się, gdy za namową babci, przygotowałyśmy ketchup z cukinii i okazał się przepyszny. Zachęcam Was do zrobienia zapasów na zimę.


SKŁADNIKI:

2 kg obranej cukinii bez skórki i pestek
0,5 kg cebuli
garść soli
1 szkl. cukru
1/2 szkl. octu
400 g koncentratu pomidorowego (koniecznie PUDLISZKI)
1 łyżeczka mielonego pieprzu
1/2 łyżeczki pieprzu cayene
1 torebka papryki słodkiej

WYKONANIE:

Cebulę i cukinię zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać garść soli i odstawić na noc.
Następnego dnia gotować do rozgotowania na gęstą papkę, dodać cukier o ocet. Gotować jeszcze 20 minut.
Następnie dodać przecier pomidorowy i przyprawy. Gotować 10 minut.
Całość zmiksować na gładką masę, włożyć do słoików i pasteryzować 10 minut.

GOTOWE! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz