Szukaj

sobota, 6 lipca 2013

Zupa tajska z mlekiem kokosowym i wołowiną


Kuchnia tajska - charakteryzuje się mieszanką wyrazistych smaków, jest smaczna, szybka w przygotowaniu i zdrowa. Jeżeli nie próbowaliście jej do tej pory to powinniście niezwłocznie udać się do sklepu i nabyć niezbędne produkty :). Ja spotkałam się z tą kuchnią po raz pierwszy rok temu i miałam przyjemność jeść potrawy przygotowane przez prawdziwą Tajkę. Jeszcze nigdy żadne dania nie zaskoczyły mnie tak jak te przygotowane przez nią. Często do nich wracam i Was również zachęcam, ponieważ to niezwykłe bogactwo smaków.

Składniki:
300g wołowiny
150g mleka kokosowego
2 szkl. wywaru rosołowego z kurczaka
1 łodyżka trawy cytrynowej
1 listek limonki
1 łyżka soku z limonki
1 łyżka sosu rybnego
pieprz,sól
1 łyżka pasty Chili Tom Yam
1 łyżeczka szczypiorku
mała marchewka
pół cukinii

Wykonanie:
1. Umytą wołowinę pokroić w dość drobną kostkę i podsmażyć na oleju.
2. Marchewkę, cukinię i trawę cytrynową obczyścić i pokroić w podłużne paski.
3. Do garnka wlać mleko kokosowe i rosół. Całość doprowadzić do wrzenia, po czym zmniejszyć ogień i dodawać kolejno: pastę Chili Tom Yam, przygotowane wcześniej mięso, pokrojone w paski warzywa i listek limonki, sos rybny, sos z limonki, pieprz i sól. Gotować na wolnym ogniu ok. 10 min. Na sam koniec dodać szczypior.

LEZAT! (SMACZNEGO)



1 komentarz:

  1. Nie byłam na początku przekonana do tej zupy.smak kokosa raczej nie kojarzył mi się z niczym miłym, ale zupa to strzał w dziesiątkę! Zachwyciła gości i męża, do tego okazała się delikatna w smaku. Fajnie jest wypróbować od czasu do czasu coś nowego. Pozdrawiam./Anna.

    OdpowiedzUsuń