Szukaj

niedziela, 7 kwietnia 2013

Obiad nie dla każdego

Nie każdy z Nas lubi podroby, tak naprawdę znam niewiele osób u których sam ich widok nie wywołuje mdłości. Ja podroby uwielbiam :) Może dlatego że byłam nimi karmiona już od dziecka i nie wywołują u mnie takiego przerażenia, jak u osób, które stykają się z nimi po raz pierwszy.
Należy pamiętać, że są one znakomitym źródłem białka, ponadto są bogate w żelazo, wapń czy cynk oraz witaminy. Uważam, że warto się przemóc, a może okaże się, że podroby zrobione w sosie czy galarecie zasmakują również wam.

Prezentowany dzisiaj w przepisie sos pasuje do każdego rodzaju podrobów, ja użyłam mieszanki ;).
Smacznego ;)

Podroby w sosie marchwiowo - koperkowym

Cena porcji: ok. 2,50
Porcja zawiera: 370 kcal

Składniki:
serca, żołądki, wątróbka - drobiowe
3 małe marchewki
pęczek świeżego koperku
1 cebula
1/2 szkl. śmietany
bulion warzywny lub drobiowego
1 łyżka mąki
1 łyżka masła
sól, pieprz, szczypta cukru
ziele angielskie, liść laurowy

Wykonanie:
Podroby obczyszczamy, zalewamy wodą i podgotowujemy ok. 10 min., odcedzamy . Przygotowujemy w garnku bulion warzywny, dodajemy liść laurowy i ziele angielskie, wkładamy podroby i gotujemy do miękkości (ok. 1 godzinę - w zależności od rodzaju podrobów).

Marchewkę obieramy, drobno ścieramy na tarce. Cebulę obieramy i siekamy w drobną kostkę.

Na patelni rozgrzewamy masło. Wkładamy warzywa, smażymy ok. 2 minuty. Nie przerywając mieszania, oprószamy mąką. Wlewamy 1/2 szkl. bulionu  i gotujemy jeszcze 15 min.

Koperek siekamy, dodajemy do sosu na patelni. Wlewamy smietanę, przyprawiamy do smakuj solą, pieprzem oraz cukrem. Ugotowane podroby odcedzamy, wkładamy do sosu w całości lub pocięte w kawałki wg uznania. Cały gulasz mocno podgrzewamy. Podajemy z ziemniakami lub ryżem.



1 komentarz:

  1. Rzeczywiście jest to danie dla smakoszy ;) Ja osobiście nie przepadam za podrobami, ale mój mąż owszem. Niedługo zaserwuję mu to danie, bo wydaję się smaczne. /An.

    OdpowiedzUsuń